Plugg

Tilda och jag sitter nu här och försöker studera,
Det är så tråkigt att jag snart självmant vill implodera.
Fasar inför hur lärarna kommer att oss gradera.
För högre betyg jag försöker duktigt att kandidera,
Men för detta lär jag nog omigen behöva plädera.
På något sätt kan vi kanske komma att likvidera?

Svårt är det också att varandra konsolidera,
Trots att vi soffan tillsammans barrikadera,
Så att det är svårt att med benen expandera.
Men över internet där kan vi korrespondera,
Med mail kan vi ju varandra bombardera,
Och det är nog något jag kan rekommendera.

Men nu ska jag ta och försöka att utvärdera:
Ej har vi gjort oss förtjänta av att för oss applådera.
Nej för jag kan ännu ej kan addera och dividera,
Och min framtid kommer antagligen degradera,
Till ett liv utan pengar och rikedom att spendera
om jag inte snart lär mig att lite smått omvärdera.

Så regeringen, se upp! för vi lär nog snart kollidera.
Här kommer en som ni bör från er själva gardera,
För jag ska snart efter varje litet kryphål sondera
Och i mina räkningar alla dessa skatter exkludera.
För en hederlig man kan ej med studier sin framtid brodera,
Därför bör ni ta er tid och över lagstiftningen fundera.

För med konkurrenskomplettering kommer ni mig suspendera,
Från universitet och högskola, ja minsann bäggedera!
Nu kan vi alltså inte längre våra betyg smått revidera,
Eller dessa fatala, små misstag med lätthet sen radera.
Det är nästan så att jag vill över detta explodera,
För nu är jag så sur att jag snart mot staten lär frondera.


Kommentar:
Jag tycker att det här med skolverkets nya regler om konkurrenskomplettering är lite jobbigt om jag ska vara helt ärlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0