Johanna

Två vänners historia:
                    Förlåt mig.

Vicky Victory min ögonsten!
Jag är glad att din mamma fick idén:
Från Uppsala till Stockholm flytta
Med fullproppad bil, tryckte in gaspedalen
Och plötsligt möttes vi en dag i skolmatsalen

Du satt brevid Emma och Rachel,
Och (mobbad) som inte alls var till din nytta!
Världens ocoolaste spektakel.

Vicky Victory, med glasögon och långt krulligt hår,
Som första brunetten i Gärdesskolans bleachblonda kår.
Välkomnades du till vårt härliga brat-helvette (?),
Det var ett lååååååååååååååååååååååånt år
Men jag misstänker att du gillar gymnasiet mycket bättre?

Mitten av augusti 2006 hade vi upprop i Östra Reals naturklass.
Och där möttes vi av (censur) i stora lass...
Men så ringe rektorn två dar senare,
Och du försvann till K.H snabbt som en zigenare

Men fastän du stack,
Tog vi långa kvällspromenader.
Vi fortsatte vårt snack.
Fönsterklättring och andra bravader,
It was love without lack!                        <- (Sista ordet uttalas med grav svensk brytning!)

Så många minnen unika,
Och vi hade aldrig råd med fika
Istället hängde vi i lägenheter af de rika
Tänk att blåa ögon kan vara lika!
Fast nu har ju du bruna... jaja vi är väl lite olika!

Har du en blekaste hint
Varför jag diktar sidor i förstärkelse?
Du förstår, i mitt huvud det slog slint,
Och jag glömde din dag av bemärkelse
En bejan om förlåtelse har kommit till
(Jag kan skriva fler dikter om du så vill!)

Vänner som har mod och tål
Älskas av mig, blir min idol.
Så snälla Victoria förlåt mig
Du vet väl att jag löv dig!

Av: Johanna (panna) Bæcklund

Kommentar:
Fick brev av Johanna häromdagen, tyckte att den passade in här. Heheh hon glömde min födelsedag (som så många andra haha..) så hon tyckte väl att det var lugnt om hon skickade en dikt, men där har hon fel! Hahah nejdå jag driver bara, lite kul dikt faktiskt xD Tycker speciellt bra om delen innehållandes att vi aldrig hade råd med fika, den stämmer bra in känner jag! Nu ska det bara till att hitta på ett svar också...


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha, oh nooo! Skrev jag verkligen turkar??? XD fy pa mig!

2008-05-22 @ 04:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0