Välkommen till min nya blogg!

Ja men den rubriken har man väl tröttnat på vid det här laget, men låt gå.

Jag bestämde mig när jag satt och halvsov på bussen för en timme sen, hade varit i Kingston med lite folk, att jag vill prova på att skriva en dagbok i poesi, det låter kul. Visst, kul kanske inte är rätt ord, men jag vill gärna prova på det i vilket fall, so here goes. Kände att det här med att skriva en vanlig dagbok inte är min grej, för jag är en sån tjej som inte kan sätta mig ner och börja skriva på något utan att verkligen beskriva allt in i minsta detalj. På det här sättet får jag bara ner mina små tankar och kanske en rad om vad som faktiskt har hänt senaste dagarna och det hela blir mycket lättare. Seriöst, vem orkar ändå skriva mer än två paragrafer i rim åt gången? Det är alltså inte för någon annan anledning än att jag tycker det verkar vara rätt kul.

OBS! Jag ansvarar inte för att något jag postar här är särskilt bra heller, det är bara mina små vardagliga funderingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0