Det var jag.

---



Bakom väggar av glas
och obräckbara fantasimurar
hon finns där

Bakom glasögonväggar
breddar drömmarna ut sig
dagdrömmarna

... Längs med gatan
... Längs med trottoaren
... bilköer på ena sidan, och
viktighetsmänniskor på andra

       Lyktstolpe

Glasväggarna spricker
(idag igen)
hon måste stanna upp

Med trasiga glasögon
och drömmande ansikte
Drömmarna är kvar

hennes fantasi går inte att krossa



Skribentens egna kommentar:
Se så sluta försöka då, era jävla viktiga vetabättreidioter. Hade Victoria i tankarna när jag skrev denna. Eric, du vet precis. orka rubrik.

Kommentar:
Den här skrevs om mig i nian, jag är en tönt jag med. Klumpig sådan är jag också. Jag undrar: är det verkligen så illa om jag kallar en annan för något jag också är? Fick kritik för det på tåget till skolan idag, men jag måste säga att det är bättre än att han ignorerar mig ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0